Relaties en prestaties verbeteren door werk te maken van luisteren.

Echt contact is vaak absolute voorwaarde om het werk goed te doen.

De luistertrainingscyclus is natuurlijk ook 'incompany' te organiseren. Grote voordeel is dat we er dan samen echt maatwerk van kunnen maken. Niet alleen van de momenten waarop we trainen. Maar juist ook van de tijd daartussen. Hoe dichter we het leren bij het werken kunnen krijgen, hoe beter!

Samen werk maken van luisteren kan verschillende doelen dienen. Wat je ook wilt bereiken, het is altijd goed eerst te luisteren naar de mensen met wie je dat bereiken wilt. Dat levert vaak verrassend veel op. Net als het betrekken van je doelgroepen bij dat wat je aan het leren bent.
 
Meestal zijn er in het werk van mensen momenten aan te wijzen waarop ze al heel goed luisteren. Wat hebben die momenten met elkaar gemeen? In welk opzicht verschillen ze van die momenten waarop het luisteren minder goed of helemaal niet gaat? Als je met elkaar ontdekt wat helpt en wat belemmert om te luisteren, krijg je samen zicht op wat er nodig is om het (nog) beter te gaan doen.
 
Mensen hebben vaak hele goede redenen om niet te luisteren. En het is nodig daar aandacht voor te hebben. Hoe anders kunnen we samen van het werk een plek maken die mensen uitnodigt om nieuw gedrag te laten zien?

Luistertraining (incompany)

De vier V's
 

1. Veiligheid

2. Vertrouwen

3. Verbinding

4. Vrijheid

Internet-based
vier V-scan

 

Messcherpe meting van de vier V's?

 

Neem contact op!

 

Bram Beute

 

Coach in verbinding bij Vivento en vast maatje in team-trajecten.

Verbeter de team-communicatie!

 

Schrijf je in voor de Openingstraining Harthorend!