Overslaan en naar de inhoud gaan
Boeken

Er zo voor de ander zijn
dat je hem of haar helpt.

Veel professionals willen anderen helpen in hun ontwikkeling. Dat blijkt lastig. Wat bepaalt het effect van gesprekken? Hoe maak je echt contact? Hoe gebruik je de relatie als werkplaats? Wat betekent dat voor hoe je luistert en wat je zegt?

Het 'Basisboek luisteren & spreken' geeft heldere antwoorden. Gebaseerd op praktische ervaring en wetenschappelijk onderzoek naar wat helpt in gesprekken. Met veel herkenbare voorbeelden en oefeningen. 

Relatie als werkplaats

In dit boek benadrukt Harry van de Pol dat jij als helper helemaal meedoet. In het besef dat er in het gesprek veel meer is dan wat je hoort. Hoe maak je contact met wat er bij jou en de ander vanbinnen gebeurt? En hoe benut je samen dat contact? Je leert om je relatie met de ander (die je wilt helpen) te zien als een werkplaats. Een plek waar de ander kan doormaken en oefenen wat goed is voor zijn of haar ontwikkeling.

Het 'Basisboek luisteren & spreken' is een bijzonder goed leesbaar studieboek met meer dan gemiddelde aandacht voor luisteren.

Bestel het boekMeer over dit boek

Deze hogescholen gebruiken het Basisboek luisteren & spreken:

NHL Stenden Hogeschool - Christelijke Hogeschool Ede - Hogeschool Arnhem Nijmegen - Hanzehogeschool Groningen - Zuyd Hogeschool - Avans Hogeschool - Fontys Hogeschool - Hogeschool van Amsterdam - Hogeschool Viaa - Hogeschool Saxion - Hogeschool Windesheim - Hogeschool Utrecht - HZ - Hogeschool Leiden - Hogeschool Rotterdam - Hogeschool Inholland - De Haagse Hogeschool